zondag 22 juni 2014

Een heerlijke dag.

Gistermorgen vroeg uit de veren en in de auto op weg naar Zutphen naar de
Mid Summer Quilt Fair bij Petra Prins.

Zet een ruimte vol quilters en het word een klein feestje. Zo gezellig dat ik soms gewoon vergat om foto's te maken. Maar een paar is gelukkig gelukt en die wil ik jullie niet onthouden.

We werden welkom geheten door Petra en vervolgens begon de dag met een trunkshow van 
Betty Prins. Jeetje wat heeft die vrouw mooie dingen gemaakt en wat kan ze er leuk over vertellen. 
Een kleine impressie:



 haar Dear Jane



 en haar Stonefield in wording.

Er waren er nog veel meer, ook projecten waar ze nog mee bezig is, maar soms stond ik met open mond toe te kijken zodat ik vergat foto's te maken en ik zie dat niet alle foto's van een geweldige kwaliteit zijn. Maar dat mag hopelijk de pret niet drukken.

Toen was het tijd voor de lunch en hadden we even tijd om de benen te strekken. Deze tijd werd door de meeste van ons aangegrepen om een bezoekje te brengen aan de heerlijke winkel van Petra. Uiteraard ben ik niet zonder buit naar huis gegaan.




Hierna was de beurt aan Judith Ebbelaar die ons ging vertellen over het tot stand komen van haar prachtige Dear Jane Quilt. Hoe deze vrouw met zoveel passie over een quilt kan praten is gewoon geweldig. Ze nam ons helemaal mee terug in de tijd naar het leven van Jane en hoe dat geweest moest zijn. Ze vertelt dit zo bevlogen dat als je nog niet begonnen bent met DJ je dit hierna graag wilt gaan doen. Ik vond het super om haar te ontmoeten. 





Maar hierna was het nog niet voorbij, we gingen zelf aan het werk. Van Betty kwam er een uitleg over het maken van Yoyo's en hoe je deze in een quilt kunt verwerken. Met Judith gingen we aan de slag met een Dear Jane blokje en Gerda gaf ons tips over het maken van de mooiste hexagon-bloemen.

Een super dag dus!

Ik heb ik zelf nog wat gedaan de afgelopen week? Niet veel, maar zoals men zegt alle kleine beetjes helpen. Er is een stukje bij de Sampler aangenaaid, foto's houden jullie tegoed. En er zijn weer twaalf sterretjes gemaakt.


Zaterdag staat er weer iets leuks op de agenda. Dan stap ik nog iets vroeger in de auto op weg naar Tilburg om ramen te lappen met Goof bij Quilt it & Dotty. Beloofd ook weer een geweldige dag te worden.

Iedereen een hele fijne zondag!

Liefs,
Linda





















4 opmerkingen:

  1. Hi Linda, nou dat was inderdaad een super leuke dag. Ik heb er ook enorm van genoten. Zelf ben ik ook met lapjes naar huis gegaan, en met een hexagon stempel. Lijkt mij super handig straks voor de rand van stonefields. Heel veel plezier zaterdag! Gaat vast lukken, dan mag ik weer een bruidspaar trouwen. Tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hoop moois laat je hier zien. Echt een aanrader om een keer heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net heb ik de foto's van Ageeth bewonderd en nu kom ik hier ook een aantal foto's tegen van die leuke dag. Het lijkt me super om ook eens de quilts van Betty te bewonderen... wát een hoop moois hé?
    En zaterdag gaan we elkaar zien want mijn vriendin Joke en ik gaan ook 'ramen lappen' in Tilburg. Dus tot dan! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen