zondag 21 september 2014

De top is af!

Het is zover, de top van de Samplerquilt is af. Het was nog best wel een werkje zo op het eind, maar ik ben blij dat deze nu af is en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het eindresultaat. Ondanks het feit dat dit normaliter niet zo zeer mijn kleuren zijn word ik hier toch helemaal blij van. 


Zoals op de foto te zien is word ook Lilly hier helemaal blij van. De top lag nog niet op de grond of mevrouw zat er al op.


Huh, mag dat niet, maar het ligt zo lekker!



Even nog wat foto's van dichtbij. Nee, niet van Lilly, die hebben we nu genoeg gezien, nee van de top.



De achtergrondstof is ook al gekocht. Dit was nog best even moeilijk. Vanwege de drukke voorkant ben ik voor de achterkant voor rustig lichtblauw gegaan.



Hij kan dus nu gedubbeld worden en dan quilten maar. Daar zie ik nog het meeste tegen op, het is gewoon niet zo mijn ding. Maar we gaan het doen, mijn streven is iedere week minstens 1, het liefst 2 blokken. We zullen zien.

Verder ben ik door gegaan met de sterretjes. De teller staat nu op 155 sterretjes.


Dit zijn de laatste 18. Het totaal ziet er nu zo uit:



En ja hoor, jullie zien het goed, ook hier dacht Lilly, da's lekker om op te liggen.


Als ik er aan toe kom wil ik vandaag nog alle sterretjes op een laken spelden om een beetje een mooie verdeling te krijgen en dan kan het aan elkaar zetten beginnen. Hiervan krijgen jullie binnenkort de vorderingen te zien.

Voor iedereen een hele fijne zondag en tot gauw.

Liefs,
Linda










10 opmerkingen:

  1. Mooie top! Leuk ook met de felle kleurtjes. Het stofje voor de achterkant past er ook heel goed bij. Wat een werk ook, de sterren, het resultaat ziet er nu al mooi uit, laat staan als de top af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heel erg mooi uit. Vooral de kleuren gaan goed samen. Lilly is het met me eens. Niet te geloven, eh? hoe die katten meteen op iets lekkers en iets nieuws zich vleien?

    Brigitte
    van http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige top Linda, hele mooie kleurtjes
    groetjes Judith
    (ps ik heb weer een blog *.*)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie top...stralende kleurtjes.
    En wat een hoop sterren...een hele klus,he.
    Poezen...gezellig,he.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OH WOW!!! Your quilt is gorgeous Linda!! And Lilly is soo sweet!
    She loves your pretty quilts - lol!!! love Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your stars are just beautiful....and so is your cat!

    BeantwoordenVerwijderen