dinsdag 6 mei 2014

Het heeft te lang geduurd!

Inderdaad, het heeft te lang geduurd, te lang geduurd voordat ik weer eens iets van me heb laten horen. Ik ga niet mijn vorige berichtje herhalen van druk, druk, druk, maar helaas komt het er soms gewoon niet van. 

Heb gelukkig wel het een en ander gedaan. Moet eerlijk bekennen dat het project randje per week op een erg laag pitje staat. Ik print wel trouw elke week het patroon uit, maar van borduren komt het gewoon niet. Heb me hier bij neergelegd, komt vanzelf wel goed.

Wat heb ik dan wel gedaan? 

Nou, alle blokken van de Sampler zijn klaar, zie hieronder maar.


Inmiddels ben ik begonnen met het maken van de vier hoekblokken. Drie zijn er klaar.


Vanmiddag ga ik bezig met het snijden van de stof voor de sashings. Verder moeten er nog 21 piepkleine tussenblokjes gemaakt worden van 5 x 5 en vier repen met een soort driehoekjes rand. 
Hoop jullie hier later in de week meer van te kunnen laten zien (ga het in ieder geval proberen).

Heb in de tussentijd ook wat blokken van de Hampton Ridge gemaakt. Nummer 12, 13 en 14.





Zojuist viel maand 7 op de deurmat met blokken 26, 27, 28 en 29.  Heb dus nog aardig wat achterstand in te halen. Ook de blokken van vorige maand moet ik nog uitknippen. Hoop ik ook vanmiddag klaar te krijgen.


Op de valreep ben ik zondag toch nog naar Veldhoven geweest. Zou eigenlijk gaan met een vriendin en een collega en mijn oudste dochter. Uiteindelijk ben ik alleen gegaan. Mijn vriendin viel begin vorige week al af en mijn collega kwam zaterdagochtend met de mededeling dat ze door de rug was gegaan en helaas niet mee kon. Mijn jongste zou zaterdag uit logeren gaan bij haar oom en tante en toen besloot de oudste dat ik haar daar zondagochtend dan ook maar naar toe moest brengen. (Zij hebben namelijk een zoontje van tien maanden en dat is toch aantrekkelijker dan met je moeder naar allemaal quilts en lapjes te kijken). Heb me prima vermaakt in mijn eentje. Eerst rustig alle mooie quilts bekeken waarvan ik geen foto's ga plaatsen want die zijn al op diverse blogs te zien. Daarna lekker langs de winkeltjes. Heb de speldjes gekocht en het scheurvlies wat ik nodig had en heb me vervolgens getrakteerd op twee mooie boeken.

     (Sorry, lukt me niet de foto te draaien)

Scheurvlies? Waarvoor heb je dat nodig?  Jazeker, ook ik ben overstag en ga binnenkort beginnen aan de Dear Jane. Ik ga deze maken in allemaal felle kleurtjes van Kaffe Fassett stoffen. Ook hierover hopelijk binnenkort meer.

Tot gauw!

Liefs,
Linda










3 opmerkingen:

  1. Ook aan de Jane. Leuk. Niet meteen een roze variant erachterna?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love the layout of your quilt Linda! Your blocks are so pretty. I love Kaffe Fasset's fabrics - gorgeous and fun colors. Lovely new quilt books:)
    Now what's Jane? Is that the name of the quilt your making?
    love Annette

    BeantwoordenVerwijderen