woensdag 3 juli 2013

Een cadeautje voor mezelf!

Zo vlak voor onze vakantie toch nog even een berichtje. 

Binnenkort, 1 augustus om precies te zijn, ben ik 25 jaar in dienst bij mijn werkgever! Best een prestatie al zeg ik het zelf, zeker in deze tijd. Ook mijn werkgever denkt er schijnbaar zo over, want dit heugelijke feit wordt beloond met een leuke gratificatie. En mede op aanraden van mijn lieve echtgenoot heb ik deze nu eens helemaal aan iets voor mijzelf besteed.

Zoals reeds eerder verteld ben ik sinds enige tijd weer een beetje bezig met patchen en quilten. Helemaal leuk om te doen (maar borduren blijft toch wel mijn grote liefde) maar helaas heb ik met name tijdens het quilten veel last van mijn schouder. Heb al een aantal keren een slijmbeursontsteking gehad, dus daar zat ik niet echt op te wachten. Dus nu spookte de gedachte door mijn hoofd om over te gaan tot de aanschaf van een naaimachine waarmee je ook kunt quilten. Geen goedkope gedachte, dus mijn jubileum kwam goed van pas. Na wat surfen op internet en een paar bezoekjes aan een dealer hier in de buurt was na enkele dagen en heel veel twijfels (voornamelijk vanwege de prijs) de keus gemaakt en werd vorige week donderdag de knoop doorgehakt en de machine besteld. Levering zou echter vijf tot tien werkdagen op zich laten wachten dus ik had met de zaak afgesproken dat ik hem na mijn vakantie, zo rond 23 juli zou komen ophalen. Wat schertst mijn verbazing, krijg ik maandag een telefoontje, mijn machine is binnen. Dinsdag opgehaald, zeer goede instructie gehad en vervolgens naar huis. Dit is hem geworden:



Om de machine een beetje te leren kennen ben ik dinsdag wat gaan stoeien met wat lapjes en uiteindelijk heb ik besloten om een deken die ik aanvankelijk met de hand zou gaan maken op de machine te doen, om eens te kijken hoe dit bevalt. En dit is het resultaat tot nu toe:






Vier banen gedaan, nog zestien te gaan en dan natuurlijk nog een mooie rand.
Leuk om te doen op de machine, het gaat zeker snel. Toch zal ik in de toekomst waarschijnlijk met de hand blijven patchen en het quilten dus met de machine gaan doen. Hiervoor krijg ik bij de zaak waar ik de machine gekocht heb nog een hele dag cursus over, maar dat is pas in september. Dus wordt vervolgd.

Groetjes en voor iedereen alvast een hele fijne vakantie!

Linda





3 opmerkingen:

  1. proficiat met de prachtige machine en veel quilt plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Linda! What a beautiful new machine. Happy Anniversary! Your quilt is beautiful already:) I've heard that by taking some classes you will get more great use of your new sewing machine. WOW! love Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt je extra'tje goed besteed. Prachtige machine Linda en ik wens je er veel plezier mee.
    Ook wens ik je een fijne vakantie toe en als jij terug bent ben ik vertrokken. Heerlijk ik heb er zin in.

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen